יום שלישי, 9 באוגוסט 2011

בורקיטס תרד טרי


אז... יש לכם זמן פנוי, ובא לכם לעבוד קשה, אבל להרוויח ריח מדהים של בורקיטס, ארוחת צהריים של אלופים והרבה כבוד מהסביבה? המתכון הזה הוא בשבילכם.
כדאי לקרוא את המתכון עד הסוף קודם.

בורקיטס במילוי תרד טרי-שימו לב, מכינים את הבצק יום לפני.
בצק פריך ( הבצק מהבלוג "מסביב לשולחן" הנפלא, עם שינוי שלי)
4 כוסות קמח מלא
קורט מלח
1 אבקת אפייה
מעט סוכר
100 גרם חמאה רכה
חצי כוס שמן קנולה
מים לפי הצורך (השתמשתי בכוס וחצי)


מערבבים חומרים יבשים, ומוסיפים להם את החמאה, השמן ומים לפי הצורך שמוסיפים בהדרגה. יש לזכור שהקמח המלא צורך יותר מים מהרגיל, להוסיף מעט עד שמתקבל בצק נוח.לשים עד כדי איחוד בלבד.
מניחים במקרר ללילה.

מלית תרד:(מצאתי בכל מיני מקומות ועשיתי ערבוביה)
ביצה אחת
קילו תרד טרי ופריך, שטוף היטב.
200 גרם גבינה צפתית.
פלפל טחון טרי
מלח לפי הטעם(האמת שהגבינה מלוחה מספיק)
מעט שמן זית להקפצה של התרד.
ביצה ותוספת לשים למעלה: שומשום, פרג, מלח גס.


יום למחרת ,מוציאים את הבצק חצי שעה לפני הכנה שיגיע לטמפרטורת חדר.
קוצצים מעט את התרד. מוסיפים מעט שמן זית למחבת וכשמתחמם מוסיפים את התרד. תוך מספר דקות הוא מאבד מנפחו, מוציאים אותו אחרי בערך חמש דקות כשהוא נראה די נבול. מקררים מעט וסוחטים אותו. עכשיו, איך אני יודעת שסוחטים אותו? לומדים מטעויות... בקיצור, אני לא סחטתי מה שגרם לעבודה כפולה. אז קחו את הזמן ותסחטו אותו.בידיים כמובן.
מוסיפים את התרד הסחוט לקערה עם הביצה ומפוררים לתוכה את הגבינה. מערבבים היטב.
מחממים תנור לחום בינוני (180)
מחלקים את הבצק לארבע חתיכות בינוניות, ומרדדים. קורצים עיגולים עם תחתית של כוס וממלאים כל בורקיטס במעט מהמלית. סוגרים היטב ומתפללים שהן לא יפתחו כמו שהן נפתחו לי...(למרות שהשלוש שלא נפתחו הסבו לי גאווה רבה)
אחרי שהן מוכנות ובתבנית מרופדת, מושחים אותן בביצה ומוסיפים את התוספת האהובה עליכן: מלח גס, פרג, שומשום וכו.


אופים עד שמשחים. יצאו לי שני מגשים וחצי, ועוד שבלול אחד גדול שעשיתי כי נמאס לי למלא את הקטנטנים האלה...


נסו ותהנו.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה