יום חמישי, 29 בספטמבר 2011

שלושה בקדרה אחת או-ארוחה משפחתית בכלי אחד

זוכרים את הסדרה המיתולוגית " שלושה בדירה אחת"? סידרה חמודה על שלושה שותפים לדירה: שתי בנות ובן, שהסתדרו בסידור המיוחד שלהם בשנות השבעים העליזות. השילוש הזה נחשב נועז אז, ואני מציעה לכם שילוב שאינו נועז במיוחד, אך מספק ומשמח בצורה מיוחדת! אני מדברת על תפוחי אדמה, עוף ואורז כולם בתבשיל קדרה מעולה.
רובכם מכירים גרסא כזו או אחרת של התבשיל, אני מציעה את שלי. מתאים להכנה מראש ולבישול שעתיים לפני, לקבלת ארוחת צהריים טובה לילדים, או ארוחת חג קלה לביצוע. בכל מקרה,נסו ותהנו.
ישנן כמה הכנות מראש, והבסיס אוהב שינויים והתאמות:


רכיבים:
עוף: אני השתמשתי בשוקיים בלבד.
מרינדה לעוף( משרים בערב לפני, אפשר גם כמה שעות לפני ההכנה): כוס יין אדום, שתי כפות דבש,מלח ופלפל,כמה שיני שום קלופות, טימין.
שני תפוחי אדמה מקולפים וחתוכים לפרוסות דקות, אך לא מדי.
שלושה בצלים בינוניים, חתוכים גס.
שליש כוס אורז מלא ארוך, ושליש כוס אורז לבן פרסי. מושרים במים, אני רק שטפתי.
אפשר להוסיף דיירי משנה: חופן אפונה קפואה, חופן גרגירי תירס, זיתים ירוקים ללא גלעין.אולי גם אדממה? אני לא כל כך מכירה את האדממה עדיין, אשמח לרעיונות.
ראש שיני שום קלופים.
מעט מים או כף רסק עגבניות מעורבב עם מעט מים כדי להרטיב את האורז.


משרים עוף במרינדה, אני השרתי לילה.
מסדרים בתבנית עמוקה, אני השתמשתי בחמגשית גדולה ועמוקה, מסדרים אורז ותפוחי אדמה ובצל, שופכים על הכל את המרינדה של העוף ומסדרים את העופות.מוסיפים שום. כאן אני הוספתי חופן אפונה קפואה ובדיעבד הייתי מוסיפה יותר,זה טעים ביותר.שופכים מעט מים או מים עם רסק עגבניות די שהאורז ירטב.
מכניסים לתנור מחומם מראש ל200 מעולות, כשהתבנית מכוסה נייר כסף. אופים מכוסה כשעה. אחר כך מורידים את הנייר כסף וממשיכים לאפות כ40 -45 דקות נוספות. הטמפרטורה ומשך האפייה משתנים מתנור לתנור, נסו ותראו אולי תצטרכו עוד זמן. יתכן גם שתצטרכו להוסיף מעט מים לאורז לקראת סוף האפייה כדי שהאורז לא יתייבש, אני הוספתי.
מגישים את שלושתם יחד וכל אחד מגלה איזה שותף לקדרה הוא הכי אוהב. אני נהנתי במיוחד מהאורז...


אני בטוחה שיש לכם הקוראים המנוסים הרבה רעיונות או שיפורם למתכון ואשמח מאד אם תשתפו.


שוב חג שמח!!! ובתיאבון.







3 תגובות:

  1. יצא מעולה! רק שאני לא בעניין של שוקיים. הילדים סיימו הכול מהצלחת ומבחינתי זו ההוכחה הניצחת לאוכל טעים.

    השבמחק