יום שני, 26 בספטמבר 2011

הפסקת אוכל- או מה לקחת לעבודה כדי לא לגווע ברעב ולא להרגיש כובד

שלום !!!
אמנם החג כבר כמעט פה, אבל בכל זאת, כמה רעיונות דווקא ליומיום שיחכה לנו אחרי החג...
אחד הדברים שמעסיקים אותי לאחרונה הוא נושא ארוחות הצהריים הארוזות.
איך בעצם לוקחים מספיק אוכל לשתי ארוחות לפחות, בוקר וצהריים, שלא יכביד על הבטן, שישביע, שיהיה מעניין כדי שלא נסחף לפיתויים ושלא ידרוש הכנות מרובות בערב לפני, או קניות מופרזות.
אחרי קריאה בנושא הגעתי לכמה רעיונות, ואשמח לביקורת או רעיונות משלכם:
*לארוחת בוקר:קוואקר מושרים בקופסא קטנה עם נבטים, אגוזים וצימוקים ומעט קינמון. כדאי להשרות את הקוואקר  במים לילה לפני. כמה כפות יספיקו. אורזים עם כפית ונהנים, מתאים לרגישים לחלב.
*קורנפלקס עם סיבים ואגוזים וכו בשקית קטנה לנשנוש עם כוס תה חם. ניתן להביא מהבית תיונים מפנקים. אסייג ואמר שאני בכלל לא אוכלת קורנפלקס בגלל כמויות הסוכר המטורפות, אך יש בשוק כמה טובים עתירי סיבים אז אפשר לנסות.
*אורזית וקוטג'-ארוחת הבוקר הקבועה שלי כסטודנטית. כמובן שעדיף אורז מלא. והכי עדיף-בליווי קופסת ירקות שחתכנו בבוקר, ירקות קשים בעיקר-מלפפון, פלפל, חסה רעננה, כרוב וגזר. ובצד צנצנת רוטב טובה: שמן זית, לימון ומלח. יאמי!!!
*לארוחת צהריים:כאן מתחילים העניינים להסתבך... מה שבאמת הכי רצוי זה ישיבה במקום נוח, ואכילה של ארוחה מאוזנת, אני אוהבת חמה, של דג וירקות ופחמימה. אבל במקצוע שלי למשל אני מגיעה לכך בשעות הצהריים המאוחרות, והכל בלחץ, אז אם כבר עדיף לאכול משהו ולא לרעוב ובבית להתנפל על שטויות.
אז אם אין ברירה הנה כמה רעיונות:
*מרק סמיך שבתוכו קינואה ובורגול כמו המתכון שצירפתי בעבר של מרק שעועית.
*נודלס מוקפץ. את זה מכינים יום קודם. אפשר כבר להכין כמות כפולה ולפני שמגישים למשפחה שמים חלק בקופסה, ומקררים עד למחרת.
*משאריות חזה עוף מכינים סנדוויץ: לחם מלא, מיונז דל או חרדל, מלפפון או חסה  (אני לא אוהבת עגבניה שמרטיבה לי את הכריך),מלפפון חמוץ או כרוב כבוש וזה טעים ונפלא.
*סנדוויץ פסטרמה על אותו עקרון. אבל בצד ירקות חתוכים או חמוצים.
*סנדויץ טונה על אותו עקרון. לפעמים הייתי מכינה סלט טונה עם מיונז, שמיר קצוץ, חמוצים ובצל לבן קצוץ דק. משתבח אחרי יום  במקרר ומדהים בכריך.
*סלט טונה ופסטה: מערבבים פסטה עבה וקצרה מבושלת עם ירקות צנוברים וטונה והכי כיף עשבי תיבול. מתבלים בשמן זית  מלח ולימון. תאווה.

וואו, סך הכל יצאו די הרבה רעיונות... אשמח לפידבק וכמובן עוד רעיונות. והכי חשוב, שהשנה כולם יהיו שבעים ומרוצים.
חג שמח:)
*



2 תגובות:

  1. אחלה רעיונות!
    אני אוהבת להכין בעבודה דייסת קוואקר - בבית מערבבים בשקית שיבולת שועל עם קינמון, ג'ינג'ר וכד', ובעבודה מוסיפים מים חמים (וסוכר אם רוצים) מפינת הקפה. תוך כמה דקות יש דייסה חמה, והרבה יותר טעימה מזו שבאה בשקיות המוכנות האלה.

    השבמחק
  2. הי תודה על התגובה! אני משרה את הקוואקר לילה לפני ולוקחת לעבודה כשהכל בקופסא קטנה בתוספת אגוזים ונבטים.
    זה לא חם אבל בכל זאת מפנק.שנה טובה!!!

    השבמחק