יום שבת, 30 באפריל 2011

זמני הנבטה-מה שלמדתי עד עכשיו:

עדשים כתומות: השרייה של כמה שעות במים קרים, נביטה מיידית (במיוחד עדשים אורגניות). שמירה במקום אפל.
עדשים ירוקות  וחומות: השרייה של כמה שעות, נובט בערך יום אחרי. שמירה במקום אפל.
חילבה: השרייה של כמה שעות, נובט כעבור יום. כעבור יומיים הטעם מתעדן, למי שהטעם חזק מדי.שמירה במקום אפל.
אלפלפה: השרייה של כמה שעות, שמירה במקרר. כעבור יומיים-שלושה מתחיל לנבוט, אך אכיל כעבור יום מההשריה, אולי אפילו באותו היום.
שעועית אדומה: השרייה של לילה שלם, נביטה מתחילה כיומיים אחרי, שמירה במקום אפל. האמת, הטעם שלה היה לי מוזר.נראה לי מתאים יותר למרק, וכמובן מקצר את זמן הבישול משמעותית.
אני אוהבת להנביט כל ערב ליום הבא, אני מנביטה חופן קטן, לפי הכלי (בינתיים כוסות), וזה מספיק לכל היום.
על הכוונת לעתיד: הנבטת חיטה, וחומוס.אם אהיה אמיצה אחשוב על להנביט זרעי חמנייה ודלעת.

אני בטוחה שיש עוד הרבה ללמוד על הנושא, אעדכן ואשמח גם ללמוד מכם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה