יום שני, 13 ביוני 2011

מה בעצם כולל האתגר: שבוע ללא סוכר

ובכן- מותר לאכול הכל-כל עוד המוצר אינו מכיל סוכר מזוקק.
הרי בכל המזונות יש סוכר! אבל מוצרי הסוכר המזוקק מזיקים מאד ומיותרים.בתור מכורה קשה מאד למתוק המתוק הזה, חוויתי בעצמי הופעת פצעונים, סטרס ללא סיבה, עצבנות ורעב בשעות מוזרות. בתקופה מסוימת בילדות אף חוויתי כאבי ראש תכופים, עד שהבנתי שמקורם בשוקולד. לא שזה עצר אותי...


אגב, בהמשך אני רוצה לכתוב על תוספות הסוכר המיותרות במוצרים שלא היינו חושבים שיש בהם סוכר! אם ראיתם כאלה אשמח לשמוע.


אז הנה דברים שאני מוותרת עליהם השבוע:
1. מאפים מתוקים: עוגות ועוגיות, ופלים, ודומיהם.
2.מוצרי קמח לבן: בורקסים, לחם לבן, פסטות וכו. בכלל אני ממליצה כתחליף טוב לפסטה לבנה, על פסטה מקמח כוסמין-היא עדינה בעלת טעם נפלא ופחות משתלט מפסטה מקמח מלא.כמובן שפיצות ולזניות אם הן מקמח לבן-אוותר השבוע.
3.סוכר בשתייה-כמובן. וכן משקאות ממותקים ומוגזים.
4.ממתקים , כולל "דיאטטיים" המכילים מלטיטול וחומרי המתקה דומים, שמרגישים לי ממש לא טוב.


אז מה מותר?
1. ירקות!!! ירקות עליים, ירקות שורש,סלטים,ירקות אפויים, מרקים, פשטידות ללא קמח לבן,וקציצות קינואה.אינסוף אפשרויות.
2.פירות!!! טריים, שטופים, עדיף אורגניים, התחילה עונת הענבים ולמרות מחירם המטורף השקעתי... 
3.פירות יבשים-קטגוריה בפני עצמה. יש דיון מתמשך על ערכם התזונתי של אלה בשל שיטות הייבוש המשונות. לכו על טבעיים, ללא סוכר,לא מרוססים. אני אוהבת תמרים במיוחד. (חשוב לציין שלמיטב ידיעתי לסוכרתיים אסור פירות יבשים, האם אני טועה?)
4.אגוזים- טבעיים, לא מלוחים (המליחות תגרום לרצון עז למתוק בהמשך), תוספת נפלאה בסלט!
5.קטניות.
6 דגנים מלאים. וכמובן מוצרי דגנים מלאים כמו לחם מלא ופסטה מלאה.יש בחנויות גם פתיתים, ובמטבח הערבי יש המון סלטים טובים עם בורגול וחיטה.
7.גבינות-עדיף במידה.
8.דגים-הכי טעים לי טונה וסלמון נכון לעכשיו.


קצרה היריעה מלהכיל את כל השפע שיש בעולם במקום סוכר. ברוך השם.


אשמח מאד אם כמה מכם שקלו את הרעיון ואפילו כבר הצטרפו, גם לעמוד בכך יום שלם זה הישג מעולה...בכל מקרה בהצלחה לכולנו!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה